P2P, niechciany sojusznik koncernów muzycznych

Na zlecenie rządu Kanady zostały przeprowadzone badania nad wpływem dzielenia się muzyką przez sieci peer-to-peer (czyli, mówiąc językiem rozmaitych organizacji broniących „własności intelektualnej”, piractwa sieciowego) na sprzedaż muzyki w sklepach. Spodziewano się, że wpływ ten będzie negatywny, tymczasem wyniki badań pokazały, że:
1) Nie widać żadnego związku pomiędzy tym, czy się korzysta, czy nie korzysta z sieci peer-to-peer a liczbą kupowanych płyt.
2) Wśród osób korzystających z sieci peer-to-peer, występuje istotna statystycznie, pozytywna zależność pomiędzy liczbą utworów ściąganych z sieci a liczbą kupowanych płyt. Mówiąc prościej, im więcej ściągają, tym więcej kupują.
Ciekawe, czy w końcu koncerny muzyczne przestaną ścigać „piratów” za ponoszone rzekomo straty i zaczną ich sponsorować? 🙂

Dodaj odpowiedź

Musisz się zalogować aby dodać komentarz.